Den som alltid talar sanning har råd att hålla sig med ett dåligt minne!

27 maj 2011

Nya livet! Jag är äldst i familjen nu.

Kan säga att det är med blandade känslor:/ Burr, känns konstigt. Jag och min kusin Lisa, är dom som är äldst på våra mammors sidor nu, konstig känsla.
Har varit en fin dag i dag, min lediga dag med regn. Becca har varit sjuk hela veckan och Emilie var ledig i dag så vi tog med hundarna i bilen och åkte till Emilie & Emilios nya lägenhet. Hon har flyttat mitt i allt elände. Fin lägenhet och en väldigt god lunch bjöd hon på:)
Fläskfilé, bakad potatis med bacon och ost i, goda såser och sallad.
Efteråt så gick vi en sväng i sumpan, gamla sumpan:) Hittade en rastgård för hundar så vi släppte lös våra hundar där. Fin rastgård med en utmärkt liten klippa med en liten vatten pöl i. Stora rottisen tog genast chansen att blöta ner sig så mycket som möjligt i den och sen vidare och rulla sig i torr lera:( Hon såg inte vidare fin ut efter det:(
Fina rast gården:)

Pölen är bara 50x70 cm med lerig botten. Bilden ser ut som en fin tjärn i skogen:(
När vi kom hem så planterade vi blommor ute mellan regn skurarna.
Efter det så bakade vi scones  med ost på:) Gott som fasiken och uppskattat:)


Resultatet blev strålande:)


2 kommentarer:

  1. Visst är det en konstig känsla? Vi har också pratat om det, jag och mina syskon...att nu hör vi till den äldre generationen helt plötsligt. Jäkligt skum känsla! Scones var längesen jag gjorde...det är så himla gott...tror jag ska baka det imorgon, tack för tipset gamling. Kram

    SvaraRadera
  2. Verkligen skum! Hehe, välbekommet, baka på du, gott var det i alla fall:)

    SvaraRadera