Den som alltid talar sanning har råd att hålla sig med ett dåligt minne!

9 juni 2011

Hej & Hå vad tiden går!!

Jag har gått över min egen gräns,,,hua:/ Jag har skaffat iphone............................
Det är nåt jag inte ville ha men nu har jag en, jäkla 3 som gav bort dom;) Om jag förlängde mitt abonnemang så fick man en iphone. Nu kan jag i alla fall vetenskapligt yttra mig om för och nackdelar android vs iphone.
1: iphone går ej att starta utan dator och iTunes. I alla fall inte än, kommer enligt säker källa att funka med kommande uppdatering.
2: man måste ha ett betalkonto för att kunna ta hem GRATIS appar?!? Tja, det av hjälptes med att jailbreak iphone. Alltid nåt:)
3: usel batteri tid!
Android kan man starta utan dator, dock behöver man gmail konto för att komma in på market, men inget konto för gratis appar:) Klart bättre batteri tid:)
I övrigt är jag ännu på nybörjar planet. Hade laddat ner en "app", för man behöver app till allt, för att kunna lyssna på radio på väg till jobbet. När jag lämnade iphonen i går kväll var det 43% batteri så jag stängde av 3g & wifi. Knölade in hörlurarna i öronen på väg till bussen, tog upp mobilen och hör och häpna, den var sten död:( Så mycket för det batteriet:(

Nä, nu ska jag vara positiv och fortsätta min vetenskapliga jämförelse:)
Pratade förresten med min iphon älskande dotter för jag stötte på patrull hela tiden och det enda svar jag fick, men en tung suck: Mamma! Det är en APP, du måste ha, vad det än var som jag ville gör, thi,,,,

1 kommentar:

  1. Hm...tror inte att jag skaffar mig en sån...jag vill ha så lite krångel som möjligt!

    SvaraRadera