Den som alltid talar sanning har råd att hålla sig med ett dåligt minne!

25 juli 2011

Har länge funderat på vad jag ska spara

efter mamma & pappa som verkligen är dem:) Visst det finns foton, porslin, skålar, tavlor osv men jag ville ha nåt annat!
I går hittade jag vad det är:) En lampa! Det är en lampa som funnits med mycket länge och som har varit till mycket förtret. Mamma älskade den lampan och den skulle stå på tvn, på gott och ont, mest ont tror jag;) Tvn har ju sett olika ut under åren, i bland bred och fin och i bland spinkig och smal men den skulle stå på tvn,,,, Kan inte räkna gångerna som pappa hade ner den och mamma skrek: MEN KURT!!! Hon visste det skulle hända nåt nästan varje gång han tände den eller bara skulle göra nåt vid tvn:) Samma sak år ut och år in. Från början var den nog fin men nu har den en socker skål som skärm och en rest av den forna (tror jag) mässings toppen löst liggandes uppe på. Det är en mycket skranglig lampa men den ska jag vårda ömt:)))

3 kommentarer:

  1. En sån lampa hade min mamma också...undrar vart den tog vägen. Jag behöll lite udda grejjer i början, pappas hörapparat och körkort, Mammas parfym och morgonrock...det symboliserade dom just då:) Nu är det andra grejer som jag har kvar efter dom som är just dom. En spinnrock efter min farmor som älskades högt av dom båda och några andra saker. Man behöver ha nåt kvar av dom för att behålla dom kvar på nåt sätt.

    SvaraRadera
  2. Ja, samma här. Först sparade jag massa saker men nu känner jag att lampan är rätt så nu kan jag göra mig av med massa annat:) Skönt:) om du hittar lampan kan du väl visa hur den skulle sett ut:O Jag kommer inte ihåg längre:/

    SvaraRadera
  3. Tror faktiskt inte den finns kvar...men jag kan se om jag hittar en likadan på nätet med bild...Jag minns att locket var mer kupolformat.

    SvaraRadera