Den som alltid talar sanning har råd att hålla sig med ett dåligt minne!

30 mars 2011

Tunnelbanebusselenäde!!!

Ja, det har varit spännande att ta sig hem senaste tid:( Föst ska dom renovera Hagsätra linjen och ersätta med bussar. Det är väl fine, det berör inte mig, tror jag:( Jo tjena, alla dom bussarna ska släpp folk på samma ställe som mina gör, det betyder att det blir kaos när man kommer in på morgonen. Det fullständigt kryllar av super långa bussar som ska fram kors och tvärs, så det blir kö bildning och sen är det en myriad av människor som strömmar ner på perrongen, riktigt läskig när det är som värst. Inte en chans att gå nån annanstans än ner på perrongen:( Jätte läskigt. Sen började mina bussar krångla, dom som alltid brukar gå i, nåja, tid. Dom kom inte ens medan ersättnings bussarna rullade hela tiden,,,grrrrrrr. Sen började t-banan sätta käppar i hjulen oxå:( man får en sorts dröm panik, jag kommer inte hem!! Hur man än gör så sitter man fast i tunneln:( Skit läskigt:( I morse var det dax igen. När bussen var mellan Hanviken & Strandkyrkogården så ropade föraren, ni som ska in till centralen bör kliva av här (Strandkyrkogården) och byta till 818 som går direkt till centralen. bara att trampa av i kylan, hade ju egen kuppe på bussen och så fick man kliva av i kylan och vänta. Okey, det var ett fantastiskt bra råd, ändå, kom ju in snabbt utan att trängas med hela gröna linjen, phu! Då har jag fortfarande 20 min till godo, så jag bör hinna i tid, ja tjena, kom till jobbet 8,10. Jaja, värre var nog orsaken till stoppet. Vet inte vad som hade hänt men en olycka vid medis. Usch, när dom inte säger vad som hänt är det antagligen nån som hoppat/ramlat på spåret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar