Den som alltid talar sanning har råd att hålla sig med ett dåligt minne!

17 juni 2011

Milde tid, har svårt att förstå detta, älskar mat.

HETSAR VARANDRA TILL SVÄLT När brittiska tvillingarna Maria och Katy Cambell var elva år hörde de sina föräldrar säga ”De börjar bli kvinnor nu, inte sant? De har börjat få höfter

Började när Katy och Maria var elva år – nu väger de mindre än 38 kilo

Föräldrarnas kommentar fick tvillingarna Katy och Maria att börja hetsbanta som 11-åringar.
20 år och mängder med sjukhusbesök senare lider de fortfarande av svår anorexia.
– Vi är besatta. Det är som att ha en tung kedja runt halsen du aldrig kan ta av dig, säger Maria.
Ett tillsynes harmlöst samtal mellan de då 11-åriga tvillingarnas föräldrar, "De börjar bli kvinnor nu, inte sant? De har börjat få höfter", blev startskottet på en resa mot ruinens brant.
Katy och Maria tog så illa vid sig av föräldrarnas samtal att de gjorde allt för att hålla sig smala.
– Vi bestämde oss för att sluta äta, "höfterna" skulle bort. Jag ville straffa mamma och pappa - och jag antar att det är det vi båda har gjort ända sen dess, minns Maria i brittiska Dailymail.

Satte svälten i system

Katy berättar om systemet tvillingarna använde för att svälta sig själva.
– Under sex dagar fick vi bara äta exakt 400 kalorier per dag: tio bitar snacks, en apelsin, en banan och en cola light, säger Katy.
– På den sjunde dagen fick vi äta allt vi kom över: bröd, pasta, chips och kakor, fortsätter hon.

Vill bli friska

Trots att tvillingarna flera gånger åkt in och ut på sjukhus till följd av anorexian, har de båda lyckats ta läkarexamen. De är i dag 33 år och väger mindre än 38 kilo. Nu ska de, som de själva säger, en gång för alla in på sjukhus för att bli kvitt sjukdomen.
– Jag skulle verkligen vilja ha barn, men jag vet inte om det går. Vissa läkare säger att det kan gå om jag ökar i vikt, andra säger att jag kan ha förlorat fertiliteten, säger Katy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar