Den som alltid talar sanning har råd att hålla sig med ett dåligt minne!

26 juni 2011

Så, nu är midsommar över, på gott o ont!

Ja, fort går det, helt klart. När man va liten gick tiden såååå långsamt, men fan inte nu. Nu kommer och går midsommar, jul, påsk osv i rasande fart. Vad händer?? Inte vet jag, vet bara att snart är semester över, hur illa det än låter men tiden går verkligen fort, nu för tiden! När man var lite så hann man med så mycket på relativt kort tid och även om jag frågar mina barn så verkar deras tids hjul snurra lika fort som mitt, det känns lite läskigt.
Hade hoppats att dom tyckte annorlunda men dom känner samma sak,,,,,,
I dag har vi i alla fall kört massa grejor till återvinningen. Känns både bra och trist, så mycket användbart men jag kan ju inte samla på allt, vill bara ha en säng mob o dator så är jag nöjd:):) kanske en tv men jag har ju en dator, så fuck it:) Ska i höst försöka sälja lite på Tradera och blocket, känns så fel att slänga allt, är ju trotts allt fina saker som säkert nån vill ha :)
Har just rensat i trädgården, sågat grenar som inte är där dom som ska, kändes så skönt, bort bort bort!
Avskyr när jag måste "krypa" när jag går i trädgården eller att grejen som håller håret på plats, fastnar i grenar när man ska göra nåt ute. Nu är dom i alla fall borta eller rättare sagt döda:):):) Fan vad skönt. vet att vi ska hålla efter bättre men det verkar som att när växter blir äldre så växer sååå mycket fortare än när dom var mindre och det är så jobbigt att frakta bort allt trassel efter dom, grenar kvistar taggar osv. Usch vad jag gnäller, flytta till lägenhet då för fan, eller hur! Är väl för att vi jobbat hårt i dag, kan jag tro;)
Ska nu laddar för i morgon när L'ektra ska operera sig, utan att vara sjuk, vilket känns jobbigt, men måste kastrera henne, ja det heter så även på tikar har jag fått lära mig!
Kram så hörs vi igen:)))

2 kommentarer:

  1. Det är alltså med trädjävlarna som med oss...allt går fortare och fortare. Men dina ungar ska inte känna att det går fortare...inte än! Att tiden gick sakta för oss (sommarlovet varade i drygt 1 år nästan...)var nog för att vi levde mer i nuet än vad yngre gör idag...dom hamnar i vuxenvärlden så tidigt med alla måsten och stress som finns i skola och samhälle...vi hade det nog lugnare på det sättet. Det är vad jag tror...hoppas att Lectras op går bra och fort. Skönt när det är gjort sen. Ha det! Kram

    SvaraRadera
  2. Eller hur, sommar lovet varade i en evighet, tyckte man:)Nog sant det du säger, mycket mera stress nu för ungarna. Verkar gå bra än så länge med såret, hoppas det fortsätter så:) Kram:)

    SvaraRadera