Den som alltid talar sanning har råd att hålla sig med ett dåligt minne!

29 januari 2011

Åhhhhhh,,, nu har det varit lite jobbigt:((((

Hade en jätte trevlig dag i torsdags, vi åt den goda mackan men sen,,,,snyft,,,inge kul:(
Har blivit skit förskyld, gör sååå ont när man hostar och smakar blääääääää:(
Nu börjar näsan rinna oxå:(

Dagen i dag börja inget kul:( Smög upp strax efter sju och tog alvedon, hällde upp ett glas juice och smög tbx in i sovrummet. Precis när jag stängt grinden ( vi har den, så hundarna ska stanna i sovrummet på natten) så hör jag hur L'ektra far upp ur sin korg. Först  tror jag hon slickar sig i rumpan, sen att hon försöker krypa under sängen, som hon gör i bland, men det lät fel! Jag ville bara sova vidare och var väl inte så alert:( Till slut når jag lys knappen,  får då se hunden ligga utsträck i kramp med fragda i munnen och kisset skvätter ut i andra änden. Vilken hemsk syn:( Och jag som ville sova bort min förkylning:/ Ropar på Thomas, som låg och mumla sömnigt, vad gör ni, lägger!!!! Om jag vaknat av det ljudet så hade jag varit på benen bums! Efter ca 1-1 1/2 minut så var det över. Hon va helt förvirrad och ville bara kela. Sen var hon som vanligt igen.
Åhhh,, nu ska jag krypa ner i soffan och slumra,,,,,,
En sak till, förresten. Vi köpte en kylplatta till den bärbara datorn och fasiken va bra den är. Blir super bra vinkel på dator och den kyls ner. Fryser faktiskt lite om fingrarna:))) Blir fin fint om det blir en varm sommar:)

Vet inte om det syns, men den är där under och vinklar datorn. Drivs via en USB som sitter på en snurra och man drar ut den och sätter i datorn och sen blir det en extra fläkt. Min förra dator dog nämligen av att den blev för varm, den hade utblåset under sig så den blev kanon varm och till slut gav hård disken upp:( Nu har vi bytt hård disk i den och då köpte vi en kylplatta till den. När jag installerade programvaran så märket jag hur bra kylplattan var så nu måste jag köpa en till min dator oxå:)) Dotter har tagit över den gamla om nån undrar;) ZZZzzzz, nu ska jag vila, hoppas jag,,,,,, natti:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar