Den som alltid talar sanning har råd att hålla sig med ett dåligt minne!

14 januari 2011

Posten har då fått mitt adrenalin att flöda i dag:(

Har tjafsat med posten i dag:( Det är ett så typiskt stelbent bolag, fyyyyy!
Kunden hade nämligen fått en avi för att hämta ut paketet. Han va skogstokig!
Grejen är den att dom skulle leverera en vara från oss. Kunden skulle ha paketet för 2 dagar sedan.
Kollar på deras hemsida vart paket är och ser det så klassiska svaret hos posten: Mottagaren ej anträffbar!
Jo, tjena det har vi hört förr:( Dessutom hade dom lämnat paketet på ett serviceställe i en helt annan håla än där kunden befann sig. Han visste inte ens vart det stället var! Ringer då posten som hävdar att mottagaren ej var på plats. Sen ser dom att paketet är in lämnat på fel serviceställe men tro faan inte att dom tänker köra det till rätt ställe så kunden kan gå över gatan och hämta paketet! Nej nej, det får bli ett ärende och kunden har leveransen tidigast MÅNDAG. Då fick jag spel: Lägg det förbaskade paketet i en bud bil, NU! Det ska ut till kund i dag! Så faan dom gör. Hon piper fortfarande om att dom inte gjort nåt fel! Man kan få hjärtproblem för mindre eller hjärnblödning:( Talar om för damen, perfekta bolaget, att i går så hade vi samma problem, där hade kunden sett bilen och föraren. Han går in hos frisören med ett paket kommer sedan ut med paketet och åker därifrån. På postens hemsida står då, kan ni gissa??? MOTTAGAREN EJ ANTRÄFFBAR,,,Vatt tee faak!! Upplyser henne om det på ett vänligt sätt att det kanske, bara kanske, var samma sak i detta fall, men nej då, det får bli ett ärende och paketet leverars tidigast på måndag,,, Åhhhhhhhhhhhhhhh!
Resultatet blir att vi får ringa Pik, eller nåt, som i sin tur tjafsar om ordernummer eller nåt liknande. Till slut får vi iväg paketet eller trodde det:( Då ringer nån id,,t och säger att dom inte hittar paketet på servicestället,,Åhhhhhh. helt inkompetenta! En timme senare har dom hittat paketet och det är på väg till kunden. Dessutom har hon mage och säga att VI ska betala för deras usla leveranser!  Vågade fan inte ringa honom innan jag gick hem och fråga om det kommit. Fegt av mig, men jag va helt slut! Kan ju tillägga att jag bara sitter i supporten och ska inte behöva dom här problem man vad gör man inte för sina kunder:))) Vi har oxå bett om att vi ska söka andra bolag för leveranser, vi skickar alltså många och då menar jag MÅNGA, typ burar, med paket varje dag. Det är servicen hos POSTEN!
Det var bara ett av dom små roliga casen under dagen,, nu är det HELG:))

2 kommentarer:

  1. Posten is the shit..brorsan har en kompis som bor i Sthlm...han beställde tre varor från samma företag. Då skickas det som tre pkt (varför?) Det ena paketet var en stor (bio-)duk så ok för det då...MEEEN det paketet hamnade i Karlskoga för det var närmaste leveransställe för ett sånt paket...enligt Posten. Jag menar...är dom dumma eller låtsas dom bara??!!! Han har jagat dom med blåslampa i flera dagar nu men han får allt vänta till nästa vecka för Posten har inte gjort FEL...enligt dom själv. Asså..man blir så trött!

    SvaraRadera
  2. Eller hur! Vet dom inte att det finns andra företag som man kan anlita i stället,,eller? Det är det mest stelbenta företag jag har haft att göra med, förutom då, som jag inte kommer i håg namnet på, va lika idiotiska:(

    SvaraRadera